Пользователь: Osobnyak

         
   
Информация о пользователе Osobnyak (в сети )




   
   


Тема:3 новых этюда для фортепиано (1838)
(14.01.2016 15:57)
sir Grey писал(а):
Сэр Грей,
Особняк...
abcz... Риг Веда...
    


Тема:Концерт `Времена года` №1 `Весна` для скрипки, струнных и бассо континуo ми мажор
(13.01.2016 03:56)
Филигранная огранка Стерна!
    


Тема:Two Instruments (1958) для виолончели и валторны
(12.01.2016 15:42)
Прикольная штучка. Первобытное что-то.
    


Тема:For Philip Guston
(12.01.2016 15:08)
This monolithic four-plus hour work, composed very late in Feldman`s
career, is among his longest; only `String Quartet No. 2` (at six
hours) and `For Christian Wolf` (at over three) are in its company.
But it is this work, and in particular this performance, that reveals
Feldman`s particular obsession with discovery. However, his means are
far different than most composers, yet not unlike those of the
namesake of this piece, Philip Guston, a father of abstract
expressionism, to whom Feldman had also dedicated a short piano piece
in the 1950s. Feldman`s `abstract` music, with its insistence on
sparse passages and quiet, was also one of total control. Listening
back to a music he had created in which strict adherence to a score
was necessary for the players, Feldman found himself, and what he
found was known only to him. But listeners are set free to wander
these long hours wherever the eyes of the soul may take them. An
earlier recording of this piece by Eberhard Blum and company on the
Hat Art label was stilted and academic; it came off as if the composer
himself was attempting some gargantuan exercise, which didn`t ring
true when placed against the body of Feldman`s work. This version, by
members of the wonderful California EAR Unit, is far more relaxed, a
necessity given the score`s restrictive architecture. Perhaps the most
striking thing about this piece is that, in the 104 pages that
comprise the score, no two passages bear the same time signature! It
doesn`t matter whether there is a notated silence, a cluster of short
chords on the celeste or piano, or a single note or two spaced within
the same measure; each passage, by nature of its place in stretching
the notion of time itself, is given an identity so unique that it
appears as whole and disappears as fragment when the next passage
begins. Proportion is everything in this work, and the players seem to
understand this implicitly. Each note is precise in pitch and timbre;
each is played without a hint of the enormous tension in the score. At
no time is the strident pursuit of the score`s demands relaxed. In the
last bars, after over four hours of music, the time signatures run
7/4, 6/4, 5/4, 9/8, 11/8, and 13/8, followed by a silent measure
(which sounds perfectly welcome as an instrument here) of 2/2, 5/4,
5/4, and 6/4, which moves directly into another silent measure of 2/2,
13/8, 9/8, and 11/8, and the final, disappearing 2/2 (so quiet that it
almost wasn`t played). Feldman has created an `abstraction of
exactitude` in this homage to his friend, which is exactly the manner
in which Guston the artist extracted everything from himself. Silence
plays its usual pivotal role here, not as ether to emerge from, but as
the platform to which all notes are held in the end. They emerge from
and add immeasurably to the previous silence, as a meditator`s breath
disappears into the universal stream of emptiness and becomes one with
it. The sound here is phenomenal, clean and clear throughout. This is
the definitive performance of this work to date and, given its length,
will probably be for some time to come.
    


Тема:Концерт для флейты с оркестром соль мажор
(12.01.2016 12:00)
Рампаль - гений! Какой звук!
    


Тема:Симфония № 3 ми-бемоль мажор `Героическая` (1803-04)
(12.01.2016 03:44)
Twist7 писал(а):
А мне тоже Шолти не
нравится!
Быть Вам прокурором.
    


Тема:Серенада для 2-х гитар № 1 ля мажор
(12.01.2016 01:03)
СтОящие дуэлянты!
    


Тема:Симфония № 3 ми-бемоль мажор `Героическая` (1803-04)
(11.01.2016 15:02)
А.К. писал(а):
Потому что г. Коллонтай ненавидит
немузыкантов.
В виртуальном пространстве для меня нет ни людей,
ни нелюдей, ни музыкантов, ни немузыкантов - а есть лишь к.-л.
информация, которая либо вызывает отклик, либо нет. Поэтому часто
смешны и нелепы любви и ненависти в интернете - поскольку это чувства
к тем или иным призракам, сотворённым фантазией, и не имеющим
отношения вообще ни к чему. По комментам не определишь оттенков
интонации, поэтому и сам коммент определять с т. зр. экспрессии не
получается. Оценки друг друга в пылу некоторых полемик настолько
ничему не соответствуют, что это воспринимается как корабль дураков -
как забавное чтение. И почему-то задерживаются оценки музыки как
признак гносеологии, помноженной на праксиологию, а оценки личностей -
как отсутствие и того и другого. Поэтому они не нужны и не важны. Тем
более, что человек меняется ежемгновенно на всех уровнях, и стрелять в
человека термином, прозвищем, именем - значит бить мимо цели. Такого
существа как Коллонтай - не существует, Коллонтай - это такое слово
для любителей слов. Хотя, если хотите, назовите его Гантенбайн.
    


Тема:Симфония № 3 ми-бемоль мажор `Героическая` (1803-04)
(11.01.2016 14:38)
Orfeo1607 писал(а):
Конечно, я слишком резок в
своих оценках... Но тем не менее, чем больше слушаю того же ЛвБ, тем
более склоняюсь не к красочности, не к горению, хотя, этих качеств
тоже никто не отменял, а к рассказу, к глубине содержания, к
размышлению... этого всего, простите, у Шолти не слышу - он мне не
интересен. Согласен, у него есть удачные интерпретации - повторюсь,
очень чту его Тангейзера нач. 70-х с Р. Колло (71г., по-моему), Р.
Штраус тоже заслуживает внимания, согласен. Насчет Малера - нужно еще,
конечно, слушать, но то что слышал - не заинтересовало. То же с
Брукнером. Шумана не слышал, но верю Вам. Считаю, не смотря на
разногласия, у нас с Вами много общего в предпочтениях. Чтобы все
совпало - так не бывает.
Очень много разных сторон оценки. Внутри
любого исполнения есть микроплюсы и минусы. Сторон оценки можно
насчитать до 10-15 - и все они могут противоречить друг другу. Поэтому
всё это разговор вскользь.
    
   
         
Наши контакты